Still one week to go! - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bente Jong - WaarBenJij.nu Still one week to go! - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Bente Jong - WaarBenJij.nu

Still one week to go!

Door: Bente de Jong

Blijf op de hoogte en volg Bente

20 Augustus 2014 | Nederland, Drachten

Hallo allemaal!

Hierbij mijn eerste blog. Vanaf vandaag heb ik nog maar één week te gaan in Nederland voordat ik voor 10 maanden naar Engeland vertrek. Over een week sta ik nu met alle andere uitwisselingsstudenten in Londen. Ik besef het nog niet helemaal dat ik straks voor een jaar wegga. Thuis ben ik bezig met de laatste dingen voor te bereiden, zoals afmetingen van de handbagage en kopieën van mijn paspoort en verzekeringspas.

Deze week zal ik dan ook mijn eerste kleren en spulletjes in de koffer doen. Ik mag een koffer van 20 kg mee en een stuk handbagage. Daar moeten dus al mijn spullen voor een heel jaar in! Ik ben al aan het bedenken wat ik allemaal mee kan nemen.

Deze week geef ik ook nog een afscheidsfeestje voor vrienden en familie. Het zal erg apart zijn, omdat dat de laatste keer is dat ik iedereen dan zal zien. Afgelopen week heb ik ook mijn shirt en kaartje bij de Jumbo ingeleverd en binnenkort zal ik dan ook voor de allerlaatste keer meetrainen met de juniorenselectie. Ik denk dat ik iedereen wel ga missen, maar ik weet zeker dat ik in Engeland ook een hele leuke tijd zal hebben.

Ik heb al veel contact met mijn gastmoeder Michele gehad. Ze lijkt me heel aardig en ze wil me overal mee naar toe nemen in Yorkshire (dat is het gebied waar ik ga wonen). Ik ga zelf in Nafferton wonen, dat ligt tussen Hull en York.

Ik zal in Driffield naar school gaan. Dat is een iets grotere plaats dan Nafferton. Driffield School is een grote school en volgens Michele had de school 2000 leerlingen. Op deze school ga ik de ‘sixth form’ doen, dat lijkt op HAVO/VWO. Op school moet ik ‘smart casual clothes’ dragen, maar in Nederland zal iedereen zeggen dat ik een uniform aan moet. Ik moet een pantalon, een polo met het schoollogo en office shoes aan. Ik heb ook al vakken gekozen die ik op school ga volgen. Ik heb gekozen voor wiskunde (statistiek), economie, Frans en fotografie. Ik ben erg benieuwd naar de school, de leerlingen en de vakken.

Dit was mijn laatste nieuws voor vertrek naar Engeland…
Goodbye.

  • 23 Augustus 2014 - 19:40

    Jolanda Klos:

    Hoi Bente

    Dus het inpakken is begonnen, Altijd moeilijk als je je aan een gewicht moet houden, maar jij bent pracktisch genoeg om een goede keuze te maken,

    Vandaag heb je de laatste training bij de junioren gedaan, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik toch wel erg baal dat je weggaat hoor,
    Begrijp mij niet verkeerd, want het is ongelooflijk goed wat je gaat doen,
    Maar wat kunnen we jou gebruiken binnen deze groep.
    Zo,n talentvolle speelster, met een pracht schot en wie alleen nog maar beter kan worden.
    Maar het is niet anders.

    Langs Deze weg wil ik je nogmaals heel veel plezier toe wensen in Engeland, en ik hoop dat je een te gek jaar gaat krijgen.

    Goede Reis en tot een volgende keer

    Groetjes Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Drachten

Bente

Op deze pagina staan reisverslagen over mijn uitwisselingsjaar in Engeland en over mijn tijd als student in Berlijn.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 31 Juli 2018

Studeren in Berlijn

27 Augustus 2014 - 23 Mei 2015

A Year Abroad

Landen bezocht: