London and the first day in Nafferton - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu London and the first day in Nafferton - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu

London and the first day in Nafferton

Blijf op de hoogte en volg Bente

01 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Hello everybody!

Dit is mijn tweede verslag, maar deze keer vanuit Engeland! De eerste week in Londen zit erop en ook al de eerste dag in Nafferton.

De dag van vertrek
Op woensdag 27 augustus vertrok ik voor 10 maanden naar Engeland. Mijn vliegtuig zou om 8.40u vertrekken, dus familie de Jong moest vroeg uit bed. Om half 5 zaten we in de auto naar Schiphol. We waren erg vroeg, dus we hadden eerst nog wat gedronken. Langzamerhand kwam de rest ook aan. We zijn met 8 Nederlanders in Engeland. We hadden onze koffer afgegeven (ik zat op 19,9 kg) en daarna was het tijd voor afscheid. Het was best moeilijk, maar doordat we al snel naar de douane moesten hadden we weinig tijd om eraan te denken. Het blijft nog wel steeds gek dat ik heit en mem voor 10 maanden niet zie. Voor mij was het ook de eerste keer vliegen, maar ik vond het een hele bijzondere ervaring.

Londen
Toen we aankwamen zat er iemand van Into klaar om ons naar Hampstead Kings College te brengen. Dit is een school campus in Londen. Ik had m'n eigen studentenkamer!!! De eerste dag moesten we heel lang wachten op de andere uitwisselingsstudenten. Deze dag was echt verschrikkelijk, omdat niemand echt goed ontbeten had en tot 7 uur 's avonds geen eten zouden krijgen. Iedereen zat er wel een beetje doorheen. De tweede dag was beter, we hebben een boottrip gedaan en zijn naar Candem Market geweest. De derde dag zijn we naar Buckingham Palace geweest en hebben we de wisseling van de wacht gezien. Daarna zijn we in de London Eye geweest en we hebben gewinkeld op Oxford Street. De dag erna vertrokken we al weer vroeg naar onze gastfamilies. Samen met Fanny (Zweden), Karen (Denemarken), Luna (Duitsland) en Britt (Holland) gingen we in de trein vanaf Kings Cross London naar Doncaster en van daaruit naar Driffield. Doordat we maar 7 minuten de tijd hadden om van trein te wisselen, hadden we hem gemist. We moesten iets minder dan een uur wachten op de volgende. Daarna kwamen we aan in Driffield en stonden al onze gastfamilies klaar samen met de Local rep. Het was een grote hugparty!

De eerste dag
Toen ik in m'n nieuwe huis aankwam, heb ik m'n koffers uitgepakt en hebben Michele en ik een wandeling door het dorp gemaakt. We kwamen vrienden van haar tegen en hebben daar thee gedronken. De thee in Engeland lijkt een beetje op koffie... Ik ben vroeg gaan slapen, omdat ik erg moe was van al het reizen.

Dit was het voor nu.
Goodbye.

  • 03 September 2014 - 15:58

    Mem:

    You go girl!

  • 03 September 2014 - 21:56

    Rixt:

    Leuk om je verslag te lezen Bente!

  • 12 September 2014 - 20:24

    Aggie Stig:

    Leuk om je verslag te lezen Bente.
    Zelf was ik 4 maanden in 1979 in een holliday fellowshiphuis in Guilford als kamermeisje
    en ik werkte ook mee in de keuken.
    Voor mij was het een hele leuke tijd.
    Wens jou ook een fijne tijd.
    De eerste berichten komen erg positief over.
    Groetjes van Aggie uit het regenachtig Oberkochen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Bente

Op deze pagina staan reisverslagen over mijn uitwisselingsjaar in Engeland en over mijn tijd als student in Berlijn.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 14160

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 31 Juli 2018

Studeren in Berlijn

27 Augustus 2014 - 23 Mei 2015

A Year Abroad

Landen bezocht: