The first weeks (at school) - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu The first weeks (at school) - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu

The first weeks (at school)

Door: Bente de Jong

Blijf op de hoogte en volg Bente

17 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Hi there!

De eerste weken zitten erop in Engeland en tot nu toe bevalt het me prima. School is begonnen, het eerste huiswerk is gemaakt en dat geldt ook voor vriendinnen. Iedereen is echt super aardig hier!

De eerste week
De eerste echt dag heeft Michele me Driffield laten zien. Driffield is de plaats waar ik naar school ga. Het was fijn om dit mee te maken, want dan raak je wat bekend met de omgeving. De eerste dag was ik niet helemaal happy. Ik had namelijk een heel goed besef dat ik nu echt voor 10 maanden weg ben. Gelukkig verdween dat de tweede dag al een stuk meer. De tweede dag ben ik met Britt weer naar Driffield geweest om school spullen te kopen. Dit was erg leuk en gezellig. Britt is de andere Nederlandse exchange student, dus we konden lekker Nederlands praten. Dit zorgde natuurlijk wel voor wat verwarde gezichten van de lokale bevolking.
Ook de derde en de vierde dag heb ik met Britt doorgebracht. Ik vond dit heel erg fijn, want dit was goed voor afleiding. De vierde dag was ook onze eerste schooldag. Alle exchange students moesten zich eerst melden bij Mrs. Bateman. Dit is het hoofd van de sixth form. We moesten onze vakken doorgeven en we mochten aangeven in welke form (klas) we wilden. Ik zit samen met Eleanor (Zweden) en Britt in de klas. Het is een erg leuke klas. Na onze ontmoeting met Mrs. Bateman heeft een leerling ons de school campus laten zien. Het is echt een heel groot complex. Daarna gingen we naar onze form en hebben we de tutor (mentor) ontmoet. Zij was ook erg aardig. Daarna hadden we assembly. Dit is een bijeenkomst met alle leerlingen uit Year 12. Er werd vertelt over wat voor instelling je moet hebben dit schooljaar. Ook werden de exchange students even in het "zonnnetje" gezet, waardoor iedereen ook direct wist wie wij waren! Ik vond het erg leuk om naar school te gaan. Die avond ben ik met Britt en haar hostparents naar Hull geweest. We zouden gaan bowlen, maar we zijn uiteindelijk gestrand bij Costa's (Engelse Starbucks). Het was erg gezellig. De andere twee dagen had school ons nog vrij gegeven. Dus ik hoefde maandag pas weer naar school.

De eerste schoolweek
In dat lange weekend heb ik niet zoveel gedaan. Alleen Britt en de Emily's (van school) zijn op zondag langs geweest. Na ongeveer vier maanden vakantie had ik best zin om maandag weer naar school te gaan. Ik ga elke dag met een rode dubbeldekker naar school en dan hebben we eerst form. Dat is een bijeenkomst met je klas en mentor. Daarna ga je naar je eigen lessen. Ik begon die dag met Business and Economics. Het blijkt dat mijn lerares Schots is, dus dat maakt het wel wat moeilijker. Maar ze is ontzettend lief en vraagt altijd of ik iets niet snap. Daarna had ik wiskunde, maar dat bleek een hele andere wiskunde te zijn dan in Nederland. Dus dat heb ik na drie lessen laten vallen. Mijn derde les was Frans. Het Frans is hier een stuk gemakkelijker, maar het blijft soms toch lastig. Omdat het voor mij een dubbele vertaling is (tot nu toe). De Franse leraren zijn erg geïnteresseerd in mij, omdat Nederlanders over het algemeen zoveel talen beheersen. Ook heb ik fotografie gekozen. Ik heb van school een camera te leen gekregen. Het is echt een heel interessant vak.

Toen de week voorbij was, ben ik met Britt in de trein naar Hull geweest. We hebben een dagje geshopt en hebben een deel van onze fotografie opdracht gedaan. Die avond is Britt met mij naar huis gegaan en Michele had ook een vriendin (Tracy) uitgenodigd. Het was echt een super lieve en grappige vrouw. We hebben met z'n allen lasagne gegeten en we hebben X-Factor gekeken, wat hier overigens een heel weekend voor is!

De tweede week school
Maandag ben ik met Katherine en Hanna (twee meisjes van mijn form) in town geweest voor lunch. Helaas was het een regenachtige dag en zijn we helemaal van top tot teen nat geregend... Katherine en Hanna zijn echt super aardig en ze zijn erg nieuwsgierig naar me! Ze willen van alles weten over Nederland. Ook zit ik met Katherine bij Frans. Ze vraagt of ik altijd naast haar wil zitten, omdat ik haar dan kan helpen. Dinsdag had ik een vrij relaxte dag. Vandaag daarentegen niet. Toen ik vanmiddag met de bus naar huis zou, ging in het begin alles nog goed. Maar toen vergat ik het stopknopje in te drukken in Nafferton... De bus reed dus door toen ik er uit moest. Ik ben blijven zitten en heb gewacht tot de volgende bus stop. Een vrouw in de bus vroeg al aan me of ik misschien mijn bus stop in Nafferton had gemist. De eerste bus stop ben ik eruit gegaan. Ik ben uiteindelijk gestrand in Burton Agnes en ik heb Michele gebeld of ze me wilde ophalen. Gelukkig was dit geen probleem! Het was een hele ervaring! Ook heb ik wat foto's gemaakt van deze Bente-actie.

Love,

Bente

  • 17 September 2014 - 20:57

    Lianne:

    Echt heel leuk om te lezen! Super dat het goed bevalt :)

  • 20 September 2014 - 12:54

    Lutine:

    Zo leuk om te lezen! Ik ben stiekem best jaloers hahaha. Over een weekje ben ik heel dichtbij je ^^

  • 23 September 2014 - 21:53

    Antje :

    Hoi Bente,

    Nog ien nachtje koese. En dan is het dyn jierdei!!!
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een top jaar van.
    Leuk om zo te kunnen lezen ,hoe het je daar vergaat.
    Dikke tut fan us.
    groet freddy, antje , femke , aniek en puck

  • 24 September 2014 - 08:19

    Jolanda Klos:

    Hoi Bente

    Erg leuk om jou belevenissen in Engeland te lezen.

    Maar vandaag ben je Jarig, dus HIEP HIEP HOERA

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG,

    een hele fijne dag vandaag, en geniet ervan

    Groetjes Jolanda

  • 24 September 2014 - 12:39

    Rixt:

    Hoi Bente,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat dit maar een heel speciaal jaar mag worden!
    Ook weer een erg leuk verslag gemaakt, leuk om te lezen

    Liefs van Nico, Rixt, Kasper en Matthijs

  • 27 September 2014 - 18:19

    Greetje Konings:

    Hey die Bente,

    Wat leuk om je verslagen te lezen, en wat schrijf je leuk!
    Hopelijk heb je nog een fijne verjaardag gehad!
    We missen je bezoekjes en je " je zwaaiend langsfietsen" wel hoor,

    Geniet van alles meid en we kijken uit naar je volgende verslag

    Dikke kus Leo, Mir, Henk en Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Bente

Op deze pagina staan reisverslagen over mijn uitwisselingsjaar in Engeland en over mijn tijd als student in Berlijn.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 14157

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 31 Juli 2018

Studeren in Berlijn

27 Augustus 2014 - 23 Mei 2015

A Year Abroad

Landen bezocht: