Het einde is in zicht - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Nafferton, Verenigd Koninkrijk van Bente Jong - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Bente de Jong

Blijf op de hoogte en volg Bente

21 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Hello everyone,

Hier is eindelijk weer een keer een verslag vanuit Nafferton. Ik zit op dit moment al 6,5 maanden in Engeland, dus naar mijn mening was het wel weer tijd om wat van me te laten horen. De laatste keer dat ik iets geschreven heb was vorig jaar 27 december en er is in die tijd dus ook alweer heel veel gebeurd.

Ik zal beginnen met Oud & Nieuw. Het is al een tijdje geleden, maar toch de moeite waard om even te beschrijven hoe ze dat hier in Engeland vieren. Hier in Driffield hebben ze tijdens Kerst een hele grote kerstboom in het midden van het centrum staan. Veel inwoners komen hier op Oudjaarsnacht naar toe om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Samen met alle andere exchange students hebben wij dat ook gedaan. We zijn eerst naar een feest geweest van iemand van school en iets voor 12 uur zijn we naar de kerstboom gelopen. De burgemeester was aanwezig en er was muziek. Op een gegeven moment gingen we met z'n allen aftellen, maar toen het 2015 was werd er helemaal geen vuurwerk afgestoken. Ik heb een vuurpijl de lucht in zien gaan en dat was het. Blijkbaar doen Engelsen dus niet aan vuurwerk tijdens Oud & Nieuw. Dit was toch wel gek als je iets anders gewend bent, maar het was alsnog een hele leuke avond.

Op de laatste dag van de vakantie zijn Britt en ik met onze gastouders ook nog naar The Deep in Hull geweest. Dit is een heel groot aquarium. Er waren allemaal pinquins en andere vissen. Het was erg leuk om te zien.

Na de Kerstvakantie was het tijd voor tentamens. Ik had tentamens voor Frans en Business. Ik heb het redelijk gedaan. Ik had een C voor Frans en een D voor Business. Je kunt dit zien als een 6 en een 5. Ik zat precies op het gemiddelde van de klas, dus dat was wel netjes. De tentamens tellen niet mee voor de einduitslag van de examens dit jaar, dus ik vond de resultaten wel prima.

Een paar weken daarna werd ik door mijn Frans lerares benaderd of ik iemand ook Nederlands bijles zou willen geven. Het blijkt dat er in Driffield een gezin woont die een aantal jaren in Nederland hebben gewoond. Hun dochter wilde graag GCSE Dutch doen en daar kon ik natuurlijk perfect bij helpen. Ik ga daar nu elke woensdag naar toe om haar te helpen. De mensen zijn heel aardig en ze hebben me ook een fiets geleend, dus ik heb na 5 maanden eindelijk weer gefietst. Dat was toch wel even bijzonder.
Britt en ik waren natuurlijk helemaal enthousiast met deze fiets, dus ik kwam Britt op een dag ophalen met de fiets om naar het centrum te gaan. Britt zat achterop bij mij en dat ging allemaal helemaal prima. Maar onderweg kregen wij wel wat rare blikken van mensen. Iedereen bleef ons aankijken, dus toen wij thuis kwamen en het aan de gastouders van Britt vertelden zeiden zij dat het hier helemaal niet normaal is om te doen. De gastvader van Britt vertelde ons zelfs dat het illegaal is om te doen hier in Engeland en als je betrapt zou worden moet je 200 pond betalen...

Daarna hadden we de voorjaarsvakantie en toen ben ik samen met Karen en Michele naar York geweest. York is echt een prachtige stad en typisch Engels. Ontzettend leuk! Karen en ik hebben er rond gekeken en gewinkeld.

Ook ben ik nog met de Britt en haar gastouders naar een Media museum in Bradford geweest. Ik vond het erg interessant, want je kon je eigen journaal presenteren en een eigen soap maken. Het was heel leuk om te doen! Britt en ik hebben ontzettend kunnen lachen om onze prestaties.

Afgelopen donderdag ben ik met school naar de universiteit in Hull geweest. Dit was ook een erg leuke dag. Ik vond het leuk om te zien hoe het hier gaat in Engeland en wat voor opleidingen je allemaal kon doen. En het was een dagje weg van school wat ook wel eens leuk was voor de verandering. Op dit moment is het namelijk vrij druk op school. Aankomende maandag heb ik een mondeling Frans op de planning staan waar ik me druk voor aan het voorbereiden ben.

Maar daarna komen er ook allemaal leuke dingen op mijn pad. Heit, mem en Sven zullen in april langs komen en daar kijk ik toch wel heel erg naar uit. Des te dichter bij het komt, des te meer zin ik er in krijg en ik niet langer meer kan wachten. Ik merk wel dat ik ze toch wel veel gemist heb. Het is zo gek dat je ze voor een jaar niet hebt gezien. Het is heel moeilijk te omschrijven.

Nadat heit, mem en Sven weer terug zijn in Nederland zullen mijn examens hier beginnen dus dat zal ook nog wel een drukke periode worden.
Op 6 juni is mijn reis hier afgelopen en ik kijk er toch wel weer naar uit om naar Nederland te gaan. Ik heb hier een ontzettend leuke tijd gehad en van elk moment genoten. Ik heb zo veel geleerd en het is echt een hele ervaring. Ik heb hier hele aardige mensen ontmoet die ik nooit zal vergeten. Het zullen vriendschappen voor het leven zijn en ik kijk er nu al naar uit om ze weer op te zoeken. Maar ik ben toch ook wel heel nieuwsgierig hoe het gaat in Nederland en wat ik allemaal heb gemist.

Ik zal van de laatste 2,5 maanden genieten en er het beste van maken en daarna zal ik me gaan richten op mijn terugkomst naar Nederland.

Ik zal vast nog wel een keer van me laten horen, maar dit is het voor nu.

See you in a bit!

Bente

  • 28 Maart 2015 - 19:16

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:16

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:17

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:17

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:18

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:19

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:19

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:20

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:20

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

  • 28 Maart 2015 - 19:21

    Antje:

    Hoi Bente, gefeliciteerd met je " kleine" , erg grote puber broer. Ook al zit je daar in Engeland, we hebben wel even aan je gedacht hoor! Nog een paar weken, dan komen heit, mem en sven.
    Dat wordt vast super gezellig!

    We sturen je een dikke knuf vanaf de wispel van ons alle vier en van puck natuurlijk!

    X Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nafferton

Bente

Op deze pagina staan reisverslagen over mijn uitwisselingsjaar in Engeland en over mijn tijd als student in Berlijn.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 14200

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 31 Juli 2018

Studeren in Berlijn

27 Augustus 2014 - 23 Mei 2015

A Year Abroad

Landen bezocht: